© 2017 Parajett AB Kontakta oss
Stacks Image 895
Stacks Image 149
Stacks Image 43410
Stacks Image 657
Stacks Image 760
Stacks Image 660
Stacks Image 845

ICA Sverige AB

Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation.

Fr.o.m. 2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till Ica:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare

Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag.

Genom att allt printas digitalt i Parajett:s färgprintrar, har man möjlighet att göra stora kostnadsbesparingar på porto mm.

Parajett har idag möjlighet att erbjuda sina kunder produktion från ax till limpa. Spännande och personliga försändelser, som blir attraktiva och intressanta för mottagaren.

"– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund.
– Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver.
– Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg", säger Torbjörn Norberg på Ica.

ICA Sverige AB

Parajett har sedan början av 2000-talet haft ICA som kund på deras postala marknadskommunikation.

Fr.o.m. 2008 växlade ICA över till att kommunicera en till en. Dvs att ICA:s kunder får idag personliga och helt unika erbjudanden i sina brevlådor. Det är individuella erbjudanden som väljs ut från ICA:s databas och baseras på varje kunds inköp senaste månaderna och varje erbjudande visas med bild i 4-färg. Den individuella rabatten läggs samtidigt in på kundens kort. Över två miljoner ”Mina varor” tillsammans med tidningen ”Buffé” distribueras till Ica:s kunder varje månad. Med en helt annan respons än vad som man har upplevt tidigare

Detta i kombination med personliga utskick i form av vykort, specialstansade försändelser och tidningar, skapar en unik och personlig kommunikation med kunderna. Dynamisk perforering mm, ger möjlighet att anpassa varje unik försändelse för respektive mottagare. Allt med högsta printkvalitet. Så nära offsetkvalitet man kan komma idag.

Genom att allt printas digitalt i Parajett:s färgprintrar, har man möjlighet att göra stora kostnadsbesparingar på porto mm.

Parajett har idag möjlighet att erbjuda sina kunder produktion från ax till limpa. Spännande och personliga försändelser, som blir attraktiva och intressanta för mottagaren.

"– Egentligen är kundanpassade erbjudanden inget nytt som företeelse. Redan för 60 år sedan fanns det men då i form av en ICA-handlare som stod bakom disken och han visste mycket om sina kunder. Genom den personliga kontakten kunde han anpassa pris, inköp och sortiment utifrån sin kunskap om varje kund.
– Men istället för den gamla handlaren har vi idag en kunddatabas som vi börjat använda för att kunna ge varje kund det den vill ha och behöver.
– Så man kan säga att vi nu har vi gått tillbaka till det gamla ”handlarkonceptet” men med ny teknik och moderna verktyg", säger Torbjörn Norberg på Ica.